lördag 9 maj 2009

Väntan


Det blev som väntat lång väntetid hos doktorn häromdagen... Nätta 2 timmar tog det innan det blev min tur, och då åkte jag ändå dit strax innan hon egentligen stänger, i hopp om att kön skulle vara lite kortare vid det laget, men icke då... Nåja, nu när hon vet vad alla dessa remisser och recept handlar om kan jag i fortsättningen bara lämna en lapp i brevlådan och komma och hämta recepten dagen efter. Det blir ju lite mer fram och tillbaka, men man slipper i alla fall sitta i det trånga väntrummet i evigheter.
På måndag åker vi till Messina igen. På morgonen ska det tas blodprov (på fastande mage, så det får bli så tidigt som möjligt) och klockan fyra på eftermiddagen är jag inbokad för en gynekologisk undersökning. Professoressan Pizzo sa att jag känner läkaren jag ska till, men jag minns ju inte vem som är vem, (om dem överhuvudtaget presenterade sig med namn) men det visar sig väl när vi väl är där ;o) Återstår att bestämma om vi ska försöka hitta på något i Messina under dagen eller om vi ska åka hem emellan... Det lutar nog att åka hem, Messina är en ganska tråkig stad.

Kameran och videokameran står på laddning. Ikväll ska vi på nespolefest i Calatabiano ;o)

8 kommentarer:

  1. Vad bra att du slipper de långa köerna i framtiden, 2 timmar i ett väntrum är ju inte det roligaste :)

    Ha det så kul ikväll och jag ser fram emot korten!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. två timmar i ett väntrum är ju inte kul. annorlunda system. så det blir mycket fram och tillbaka alltså. tråkigt.

    Hoppas du får trevligt i kväll :-)

    SvaraRadera
  3. Hej vad är nespole fest för något???
    ha en skön helg

    SvaraRadera
  4. En himla massa läkarbesök blir det men vad bra att det kommer att gå smidigare sen.

    Ha det så roligt på nespolefesten!

    SvaraRadera
  5. Det var snyggare med blå bakgrund.

    SvaraRadera
  6. Lycka till! Det blev snyggt med svart bakgrund. Kram.

    SvaraRadera
  7. Alla italiana i fortsättningen alltså, skönt att slippa vänta i timmar.
    Kram ☺

    SvaraRadera