tisdag 9 juni 2009

Nytt försök

Imorgon bitti bär det av till policlinico i Messina igen. Så vitt jag vet är det inget lokalt helgonfirande på gång... Pratade med Professoressa Pizzo idag och hon kommer i alla fall att vara på plats.
Först ska vi hämta ut provsvaren på blodproverna som jag tog för några veckor sedan, sedan till en annan byggnad och hämta ut min journal och Nicholas obduktionsprotokoll och sedan till en tredje byggnad för att träffa "professoressan".
Jag har ett undangömt litet hopp om att det ska finnas en bild på Nicholas bland papperna från obduktionen, jag har läst någonstans att man gör så i Sverige, men det är nog inte särskilt troligt att de gör så här, så jag försöker att inte tänka på det.
Återstår att se om det finns något att spinna vidare på bland de prover som har tagits eller om vi måste göra mera prover och undersökningar.
Jag hoppas ju att det ska gå att hitta ett svar på vad det var som hände, eller framför allt VARFÖR det hände, för även om beskedet skulle vara: tyvärr, det här är illa, det är ingen större ide att försöka igen så skulle det vara bättre och enklare att handskas med än att inte veta alls...

15 kommentarer:

  1. Ja, ovetskap kan faktiskt vara det allra värsta. Jag ska tänka på dig i morgon och håller tummarna för att det går bra och blir som du önskar med bilderna.
    *kramar om hårt*

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas också att det finns ett litet fotografi...
    Tänker på dig. Väntar med spänning på att få höra hur det gått.

    I morgon börjar maken jobba igen, så då skall jag bli bättre på att finnas på Skype och msn.

    KRAM! till dig.

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas verkligen att du kan få finna svar. Ovetskap är det värsta som finns... Mycket bättre att veta oavsett svaret. Jag håller tummarna för er.
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  4. Hej !!!!!!!
    Ja,alltid bättre att veta......
    Tänker på dig....och hoppas du får ett svar på dina frågor......
    Kram,kram,till dig
    Monica

    SvaraRadera
  5. Lycka till idag! Jag hoppas att du får de svar du önskar - ovetskap är jättejobbigt.

    Jag tänker på dig! Kram Ingrid

    SvaraRadera
  6. Tänk vilka turer ni måste ta för att få svar. Jag håller tummarna för att ni får veta lite mer idag! Och att det finns en bild till er...
    Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Lycka till. Hoppas ni får några positiva besked eller bara några besked över huvudtaget kanske.
    Kram!!

    SvaraRadera
  8. Hoppas allt har gått bra idag!
    Många kramar

    SvaraRadera
  9. Åh jag hoppas också att ni kan få några svar på alla frågor.. kram!

    SvaraRadera
  10. Hoppas allting går bra idag och att dagen inte blir för lång med väntetider.

    Hör gärna av dig när du kommer hem.

    Stora kramen

    SvaraRadera
  11. Jag tänker på dig och hoppas, hoppas att ni får bra besked.

    Kramar!

    SvaraRadera
  12. Tänker så på er! Håller en tumme för både foto och besked (förhoppningsvis ett positivt sådant!!!!) KRAM

    SvaraRadera
  13. Hej

    Jag hoppas och håller tummarna att du har fått ett bra besked idag.

    Min pappa var likadan som din. Varje gång jag ringde honom för att fråga hur han mådde undrade han vad det var jag ville ha :)

    En gång när min syster svarade i telefon och ropade till pappa att jag ville prata med honom hörde jag honom ropa:
    Fråga om hon behöver pengar eller bilen?
    Min goa pappa, saknar honom massor!

    Kram från mig

    SvaraRadera
  14. Jag håller tummarna för dig. Och vetenskapen går framåt hela tiden. Även om något skulle vara fel, behöver det inte betyda att det inte går att göra något åt.Kram

    SvaraRadera