onsdag 15 juli 2009

Pizza med underhållning



Igår åkte vi upp till Castelmola för att äta en pizza hos Ciccino och Karin. Det är så himla mysigt där, men det blir tyvärr inte ofta som vi kommer iväg. Pizzerian ligger på det lilla torget framför kyrkan, och alla bord är utomhus. Karin (som är svensk) gör pizzorna och Ciccino tillbringar stora delar av kvällen på en enkel pall där han sitter och spelar och sjunger sicilianska visor och en del klassiska "örhängen" för gästerna.

Tänk dig själv. En god, krispig pizza intagen under bar himmel ackompanjerad av akustisk musik, kan det bli bättre?

14 kommentarer:

  1. Jag blundar och ser det framför mig....})
    härligt
    Kram Bibbna

    SvaraRadera
  2. Låter som den perfekta pizzan! Det är alldeles för lite av sånt här...
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Bättre kan det absolut inte bli!!

    SvaraRadera
  4. Som sagt, kan det bli bättre?

    SvaraRadera
  5. Vad lustigt en svenska som pizzabagare i Italien.Låter som ett härligt ställe.

    SvaraRadera
  6. Tittar förbi och skickar en cyberkram!

    SvaraRadera
  7. Åhhh det låter så härligt!
    Jag älskar Castelmola!
    Sofia är förstås fascinerad av Bar Turistico :)
    Så det lär bli en tur dit när vi kommer ner nästa sommar.
    dina foton är fantastiska. Jag önskar att jag kunde ta sådana bilder.
    kram
    irin

    SvaraRadera
  8. Det låter underbart och nu blir jag sugen på pizza så här vid midnatt :)

    Kram Wojtan

    SvaraRadera
  9. Helt underbart låter det.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Det där med pizza tycker jag låter underbart. Fasen, nu är jag hungrig

    SvaraRadera
  11. Jag har just bilat igenom Italien och ätit pizza på varje Autostop vi passerat på vägen. Det är ju sååå gott! Och deras kaffe i den lilla platsmuggen är det bästa kaffet i världen. Vi drack nog fyra kaffe på en dag! Jag kan tänka mig hur det är när man beger sig in i landet och inte håller sig bredvid motorvägen. Nästa år kanske det blir semester i Italien...

    SvaraRadera
  12. Det låter jättemysigt! Synd att det är lite för långt till Italien, Sicilien för att äta middag :-)

    SvaraRadera