torsdag 31 december 2009

I chokladhimlen

Igår när vi var i Taormina såg jag att det pågår en lite speciell utställning i en av kyrkorna. Det var dock stängt, så jag bestämde mig för att åka upp idag istället och ta en liten titt. Dels för att jag själv tyckte det verkade kul och dels för att jag tänkte på chokladfanatikern Rebecca.
Om Rebecca skrivit det här inlägget tror jag att hon hade kallat det för "Fulchoklad blir Finchoklad" eller nåt sånt ;o)
(fulchoklad är sånt vi vanliga dödliga brukar stoppa i oss, marabou till exempel, Rebecca är nämligen chokladens motsvarighet till vinkännare ;o)

En siciliansk hästkärra helt gjord i choklad

Detalj på hästkärran, chokladcitroner

Fiskebåt med nätet fullt av chokladfiskar

Siciliansk marionettdocka

Huvudet

Detalj från skölden

Ett fång rosor

Sist men inte minst, Siciliens symbol, la trinacria.

Allt gjort i choklad!

8 kommentarer:

  1. Dom är verkligen skickliga med chokladen. Hur snyggt som helst. Gott nytt år på dig vännen. Kramar i massor till både dig och Peppe

    SvaraRadera
  2. Min mammas man, familjens stora chokladkännare, anser det vara helgerån att förstöra choklad på det sättet ;).
    Hoppas att ni får ett riktigt gott nytt år!
    Kramar från ett snöigt Stocholm ♥

    SvaraRadera
  3. Segsliten: Du kan trösta honom med att det med all säkerhet INTE är gjort av "finchoklad" i alla fall ;o)

    SvaraRadera
  4. Men vilka fantastiska bilder för en chokladälskare!

    Giod fortsättningen på det nya året dessutom!

    SvaraRadera
  5. Ti auguro buon anno perché sia sereno e dia ai tuoi cari tanti felicità e gioia.

    La vita e i sogni sono figli dello stesso libro: leggerli in ordine è vivere, sfogliarli a caso è sognare (Schopenhauer).
    Buon 2010, Rosi.

    SvaraRadera
  6. Klarade du av att inte ta en smakbit!? Det hade nog inte jag fixat : o

    Kram

    SvaraRadera
  7. Wow, vilka fin skapelser! =)
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Oj mina ögon blir runda av hänförelse! Vilka fantastiska chokladbilder.

    SvaraRadera