tisdag 16 juni 2015

Idag är det fest


Idag är det fest på dagis. Det ska ätas glass och drickas läsk och lärarna ska få sina presenter. Båda barnens klasser har fest samtidigt så jag får väl springa lite fram och tillbaka, om det inte blir så att dom slår ihop det...
Jag är inte lika säker längre på om jag ska skicka barnen månaden ut. Igår var det 3 barn i Matildes klass och 2 barn i Claras klass, det börjar bli ganska varmt (runt 30 grader) och så är det ju det där med blöjbytena...
Till och med torsdag blir det i alla fall, för då har jag tid hos tandläkaren, sen får vi se...


5 kommentarer:

  1. Så länge de tar emot barnen borde det vara en självklarhet med blöjbyte. Ungefär som att ha patienter på ett sjukhus men inte ge dem medicin. Är en verksamhet öppen så är den...Märkligt minst sagt och inte så pedagogiskt heller.

    SvaraRadera
  2. skönt med sommarlov också :)

    SvaraRadera
  3. Det känns jättekonstig att läsa om det där med blöjbyten. Så olika det kan vara. Roligt med lite fest för tjejerna. Synd bara att det är samtidigt och du får springa fram och tillbaka. Hoppas det löser sig bra.
    Ha en fin dag.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  4. Konstigt att ni inte fått klara besked på detta långt i förväg...
    Hoppas att du och tjejerna får en trevlig avslutning!

    SvaraRadera
  5. Skönt med värme och ledighet runt hörnet ;)
    Själv får jag vänta några veckor till men då är det förhoppningsvis varmare också....

    SvaraRadera