onsdag 28 april 2010

Sjukt var ordet...


Har precis kommit hem från middag hos svärmor. Som vanligt stod tv:n i köket på. I programmet striscia la notizia visade man ett inslag från ett sjukhus i Rom. Att man själv måste ha med sig toalettpapper, handdukar och eventuella förbrukningsartiklar som bindor eller blöjor, det vet jag ju redan av egen erfarenhet, men nu är det uppenbarligen riktigt, riktigt illa.
Nu tillhandahåller man inte ens vissa mediciner längre, utan det ombeds patientens anhöriga bege sig ut för att köpa på närmsta apotek!?!
Snacka om sjukt!

Angående förra inlägget: Det slog mig att flera av er som läser här kanske inte har en aning om vad jag pratar om när jag pratar om en tredje graviditet. Ni kan läsa om hur den senaste slutade här, om ni orkar. Det är ett ganska starkt inlägg (jag orkar inte ens läsa det själv)...
Alla inlägg som har med den graviditeten att göra finns under kategorin Nicholas.

2 kommentarer:

  1. Jag läste inlägget och är mållös. Vilken mardröm. Vill nämna att en vän drabbades nästan samtidigt som ni av ett liknande öde veckan innan bf, men har nu i dagarna fått en fin lite pojke. Stora kram till dig/er! Fin bild föresten!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen

    Jag kan ärligt säga att jag blir rasande när svenska klagar på den svenska sjukvården för jag anser den unik!
    Nog att det är kö ibland på vissa ställen, men överlag ska vi vara oerhört tacksamma.

    Jag känner till din tredje graviditet och det gör mig så oerhört ledsen. Jag vågar inte skriva några peppande ord i ämnet eftersom jag inte känner till dagens status, om du förstår hur jag menar.

    Kram Åsa

    SvaraRadera