fredag 27 juni 2008

Hoppet växer...

I förrgår blev alla hål där gammalt murbruk tagits bort igenmurade och igår togs alla gamla spikar bort och hålen fylldes igen.. Nu har jag ett mycket fläckigt kök.. Rörigt är det också eftersom möbler står lite huller om buller.
Ibland har min sambo sina ljusa stunder. I slutet av köket, i hörnet, stod det förut en trist gammal garderob som fungerade som skafferi.. mellan den och spisen saknades det en rad med kakel... Nu har garderoben flyttats ut mitt på golvet och väggen har fått kakel ända in till hörnet, för nu ska den ledsna, vingliga, gamla garderoben bort och vi ska köpa ett underskåp att sätta dit istället. Ett överskåp som passar ihop med övriga skåp hittade vi i svärfars källare. Tjohoo!! Jag ska få mera arbetsyta!!
Det är verkligen inte vackert nu, med det gamla, gulblommiga 70-talskaklet och det "nya" (gammalt överblivet som låg och skräpade hos Peppes chef) som är i två olika färger, men efter att vi har målat ska vi sätta upp såna där självhäftande saker, så det blir nog fint ändå till slut...

2 kommentarer:

  1. Låter som att det går framåt i alla fall i kaoset :) Eftersom jag hela mitt vuxna liv bott i lägenhet är jag hemskt bortskämd med att bara lyfta luren och ringa efter vaktmästan när något felas så jag kan nog inte riktigt sätta mig in i en renoveringssituation som er ....

    SvaraRadera
  2. Åh! Lycko dig!!! Jag vill också fixa hemma... men jag vågar inte göra något själv för att det bara kommer bli fel med mina hantverks talanger... eller avsaknad av dem rättare sagt! Ta foton före och efter så man får se!

    SvaraRadera