onsdag 2 juli 2008

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Sandbarnet, så det är väl bara att sätta igång att svara på frågor ;o)

Reglerna består av att först Beskriva reglerna och sedan Svara på alla frågor. Därefter Välja ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din samt att Låta personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!

Fem saker som fanns på din Att-göra-lista idag?
Tja.. idag skulle jag godkänna lite nya hotell på trivago , sätta in alla saker i dem nya köksskåpen, plocka undan, sopa upp allt skräp och torka golvet och vila middag ;o)

Vad gjorde du för 10 år sedan?
För 10 år sen? Hmm.. 1998 alltså... då var jag 25... och vad gjorde jag då? Undrar om jag inte var sambo med Håkan-Bråkan i Borås då och studerade på komvux och arbetade extra på ett postorderföretag... Kanske alltså....

Ställen du bott på?
Massor... Första året tillbringades i Solna, sen bodde vi i Rinkeby 5-6 år innan vi flyttade till Trelleborg.. Sen blev det villa i Beddingestrand, tillbaks in till stan, och sen en snabbis i Landskrona... Hela året som jag gick i nian bodde jag i Anderslöv med min pojkvän som var 19...(jag vantrivdes i Landskrona och ville gå kvar i min gamla skola)
Efter det blev det Torekov och efter några år där blev jag kär i en Broby-bo och flyttade dit. När det sprack drog jag till Gävle... är det någon som orkar höra mer?? :o)
Utomlands har jag spenderat en del tid i Egypten, Grekland och Spanien när jag arbetade som reseledare, och nu bor jag på Sicilien som ni vet...

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
1. Betala av bilen och banklånet.
2. Köpa ett stort härligt hus med stor trädgård och swimmingpool (med inkluderad trädgårdsmästare och städtant)
3. Köpa ett stort härligt hus till mamma och pappa i Thailand med swimmingpool och en liten (eller ja.. lagom rymlig sådär) gäststuga till oss på tomten. (med inkluderad trädgårdsmästare och städtant så klart)
4. Resa, resa, resa
5. Shoppa massor.. med två nya hus behöver man massor av nya, fina saker.. och med allt resande behöver man så klart nya, passande kläder ;o)


Personer du vill veta mer om?
Daisy & Me och Cissi ... alla andra har ju redan blivit utmanade... Så går det när man är sent ute..

5 kommentarer:

  1. jag som utmanat dej.. ;-)

    SvaraRadera
  2. Utmaning antagen och utförd!

    ;o)

    SvaraRadera
  3. Utmaningen antagen, förmodligen hinner jag inte i dag, men i morgon troligtvis... :)

    SvaraRadera
  4. Så gumman! Nu har jag gjort så gott jag kunnat :), blir inte så spännande dock.

    SvaraRadera
  5. Kul att läsa... (blev själv utmanad för ett tag sedan). Olika ser våra liv ut... en del flyttar inte så mycket medans andra far runt en hel del ;-)
    Såg Etna-filmen från mitten av juni i år (som du här till höger).
    Tala om naturkrafter! Pågår utbrottet fortfarande, undrar jag nyfiket? Inga nyheter om detta (som det ser ut rätt kraftiga) utbrott i svenska media!? Lavafloden ser rätt stor ut. Rinner det på baksidan, ja om nu Etnas framsida är mot Taormina?
    Många frågor

    SvaraRadera