måndag 26 oktober 2009

Höstmarknad igen...

Granatäpplen

Det är vi som är de riktiga sicilianarna (ost)

Prydnadspumpor

Igår var vi på höstmarknaden i Zafferana Etnea igen. En vän som för tillfället bor i Norge är "hemma" och hälsar på och han och hans flickvän ville gärna åka dit, och det säger man ju inte nej till. Jag blev dock ganska irriterad eftersom vi hade bestämt att vi skulle åka på förmiddagen vid 10-11 tiden och de dök upp först halv två... Sen klagade de över att det var så otroligt mycket folk....
Jag och Peppe pratade med biodlare och honungstillverkare bland annat... Jag tog god tid på mig trots suckar från sällskapet... Jag tänkte: Ni lät oss vänta hela jädrans förmiddagen, nu kan ni gott vänta lite på oss ;o)

Jag har inte varit så värst aktiv på bloggen på sistone, det har varit fullt upp med att lägga in produkter i butiken och fixa och dona, men nu börjar det bli ganska bra ordning. De senaste dagarna har vi fått in ganska många nya produkter och jag börjar bli ganska nöjd med sortimentet.

I dag är det tvätt som gäller. Det har varit grått och regnigt länge nu, och när man är tvungen att hänga upp det inomhus vill det liksom inte torka riktigt, men idag skiner solen igen så det gäller att passa på!

Ikväll börjar 10:e omgången av Grande Fratello (big brother). Jag tycker det är ganska roligt och det utlovas självklart massor av nyheter. Den italienska varianten är väldigt mycket mera städad än den engelska och den svenska. Alla svärord täcks över med biiiip, om de svär grovt i direktsändning blir de utkastade direkt. Det är strikt förbjudet att visa sig naken (de duschar med badkläder), och de får sällan in någon alkohol i huset. Om de får det så är det för att fira något och då inte mer än 2 öl eller 2 glas vin per person.
Inga skandaler här inte! :o)

10 kommentarer:

  1. Härliga höstfärger!

    Du gjorde rätt som tog tid på dig ;)

    Ha en bra dag! Jag ska titta in i butiken tänkte jag.

    SvaraRadera
  2. Även om ni inte har höst i naturen så tycker jag att dina bilder förmedlade en vacker höstkänsla! Så härliga färger.

    SvaraRadera
  3. Översta bilden är helt underbar men också de andra! Mysigt med höstmarknad! Helt ok att stjäla tillbaka lite tid från de som tog din på förmiddagen..

    Intressant med ett BB som inte bygger på fylla och vulgaritet, vore nåt att ta efter tycker jag..

    Kram, ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  4. Hoppas du mottagit lite bestàllningar fràn Sverige. Nàgra av mina bekanta blev eld och làgor. Kul!

    Halv tvà? Vi brukar àka...:=P

    BB àr klart mycket bàttre hàr. Sàg nàgra avsnitt fòrra gàngen.

    Ha det gott! Kram.

    SvaraRadera
  5. Vicky: Du är välkommen på in på en titt ;o)

    Znogge: Jag såg uppåt bergen att det började skifta färg, så om det bara är fint väder på söndag så kanske jag får min lilla höstutflykt till slut ;o)

    Emmama: Tack för komplimangen ;o) Ja, det blir mer intressant med BB när det mer bygger på psykologi och relationer.

    Johanna: Du är misstänkt för minst en av ordrarna som kommit in ;o) Tack så hemskt mycket!!

    SvaraRadera
  6. Åh, vilka vackra höstbilder,,,Jag kan tro att det 'r mycket att göra för en odlare!

    Ha de gott

    SvaraRadera
  7. Jag hade blivit galen om jag fått vänta såå länge. Bra att du hade mycket att prata om med biodlaren ;)

    Har du någon banner till butiken så kan du maila den så lägger jag upp den på min sida bland företag. Du kan ju kolla där så ser du vad jag menar för en liten bild :) Jag är inte så bra på att förklara sånt där *skrattar*

    Jag bloggar inte heller så mycket just nu, har lite annat att pyssla med ;)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilka härligt foton, precis som vanligt. Klart att du hade rätt att ta god tid på dig. Det är så roligt att se att Butiken börjar bli välfylld.

    Kram Ingrid

    (Släpp nu greppet om tummarna, så de inte domnar av alldeles!)

    SvaraRadera
  9. Hej Pysen!

    Riktigt fina bilder! Och jag gillade skylten på siciliano :) Nu ska jag ta mig en titt i din butik och lägger upp en länk inne hos mig!

    Ta hand om dig!!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Förresten, jag tar och kopierar bilden. Det går väl bra?!

    SvaraRadera