lördag 26 juni 2010

Marknad

Idag fick promenaden gå till marknaden, eftersom jag ändå skulle dit... Det blev en ganska lång promenad, och lite tungt på vägen hem... Men jag överlevde ;o)

Igår påbörjade jag ett riktigt röjningsprojekt utomhus.... Jag började med trappan som går upp till övervåningen och bland annat badrummet (ja, den sitter på utsidan..) och släpade ner alla blomkrukor för att skura trappan ordentligt med vatten och tvål... Nu ska alla blommorna fixas till och bäras upp igen... tjohoo...

Ikväll ska vi till Ali Terme, en by (eller liten stad kanske, vet inte än) som ligger ungefär mitt emellan Giardini och Messina. Bandet I Beddi ska spela där ikväll, dom som vann sicilianska melodifestivalen om ni kommer ihåg?

1 kommentar:

  1. Låter som en tuff dag och välbehövlig avkoppling ikväll! Hoppas du har haft trevligt! Kram Kim

    SvaraRadera