onsdag 24 november 2010

Grym

Det här är Bang. Han är grym på att boxas och hans uppgift är att göra knock out på cancern. Jag fick honom av Thailands cancerfond mot att jag donerade lite pengar till forskningen och nu ska han och jag tillsammans göra ett litet fotoprojekt. Under 2011 kommer Bang att vara med på många av mina bilder till utmaningen 365 och han har redan fått ett eget album på min flickr-sida.
Att hans boxarshorts och handskar är grå är för att den grå färgen står för lungcancer, som min pappa har. Hans kompisar hade shorts och handskar i andra färger för andra sorters cancer.

Vill du vara med i det här lilla fotoprojektet? Skaffa då (eller leta fram) något objekt med en av färgerna som cancerfonden använder (tex rosa för bröstcancer) och fota du också!

Jag har skapat en grupp på flickr där man laddar upp sina bilder. Eventuellt kör vi med ett tema med jämna mellanrum.
Jag håller också på och bygger upp en blogg för projektet.

Namnförslaget fick jag av Ewa, som tyckte att han skulle heta Bang som i Bangkok där min far har vårdats dom senaste 3 veckorna, och Bang! för smällen som han ger cancern.

Tema 93 - Grym
Bild 328 av 365

2 kommentarer:

  1. Bang! Mycket bra namn. Han kommer att slå ned cancern! Bra tänkt! Hoppas du får många som engagerar sig i ditt fotoprojekt! Tillsammans är vi starka! Kram Kim

    SvaraRadera
  2. Vilket superbra initiativ. Det är kanske nu man ska leta fram sitt älsklingsföremål : )

    SvaraRadera