måndag 2 februari 2009

Det kallas för trakasserier - och det är åtalbart

Eva,
jag vet inte vad jag någonsin har gjort dig för ont för att förtjäna alla dessa trakasserier och förföljelser som du den senaste veckan har utsatt mig för, men något måste det ju vara....

Det är ju inte bara här i min blogg som du snackar skit om mig och min familj, men även i andra personers bloggar som inte har ett dugg med det här att göra.

Låt mig påminna dig lite om vad du har skrivit (och som du nu vill bli förlåten för, trots att du inte ändrat åsikt.. och dessutom verkar du tro att jag vill vara din vän trots allt?)

Under inlägget Vardagsutmaning:
"Va fan Helena,,roligare än så är du väl??gå o skrubba som en gammel italiensk hemmafru???är det därför du e sur med emellnanåt?"
Jag tror inte att jag känner någon som ALDRIG är sur....

"visst lever vi som vi vill alla,,även om vi väljer att stänga in oss med en marijuanarökande man eller fru,,,oavsett om det är i skogen,i en lägenhet eller i en lund eller långt ute i buschen,,,vi kan kalla det ett liv ochså"
Just precis, alla lever som de vill, så vem ger dig rätten att klanka ner på andras sätt att leva?

Under inlägget Nu räcker det:
"Önskar pysen lycka till i livet med sin knarkare,, "
Tack snälla!

Under inlägget Badrummet:
"ang Peppe så hoppas jag att ni har det bra,annars vore det ju hemskt"
Vi har levt våra liv ihop i nästan 5 år. Om jag tyckte att han var så hemsk, tror du då verkligen att jag varit kvar här då?? Dessutom har du helt fel i att vi träffades när jag arbetade som reseledare.. bara det säger ju en del om hur mycket du tror att du vet om mig.....

"inte sunt för ett barn att växa upp i en sådan miljö!!"
Vadå för miljö?? Jag kan inte tänka mig ett bättre ställe än mitt i en stor citronodling, som att bo på landet, men ändå nära till allt nödvändigt som matbutiker, dagis, skolor och sjukhus.

I Sandbarnets blogg:
"ingen höjdare o få barn,isolerad i en citronlund med en pundare"
Näe, hade det varit sant att platsen var isolerad och pappan var pundare hade det naturligtvis inte varit någon "höjdare", men nu är det ju inte så.....

"jag skriver inget för att vara elak"
Nähä? Jag har tyvärr svårt att tolka det på något annat sätt....
_________________________________________________

Jag har bett dig förut, och jag ber dig igen, kom inte in hit mer, jag vill inte ha med dig att göra efter allt det här och jag vill inte ens att du läser om mitt liv, för du har inget med det att göra.
Det är ingen ide att du försöker smyga, jag kan se exakt datum och klockslag när du har varit här, och när du ändå går härifrån, ta med dig dina vänner som jag ser är här och kikar dagligen också...

Tack!

9 kommentarer:

  1. Suck att hon orkar. Destutom blandar hon i hopp begrepp. Pundare då missbrukar man amfetamin,sen skriver hon om mariuana. Det är droger både och men amfetamin räknas till de tunga drogerna. Det är en stor skillnad.Fortsätter hon anmäl henne.Jag tror inte ett dugg på henne, men även om allt hon skrivit hadde varit sant, har hon inte med det att göra eller någon rätt att sprida det på nätet. Stalker kallas en sådan person som hon. Kram o stå på dig..

    SvaraRadera
  2. Tänk om vi skulle börja skriva om henne. Tex. att hon driver en bordell i Afrika som hon själv jobbar på.Eller att hon är bitter på alla som har det bra och väntar barn för hon själv är hiv smittad.Hon kunde inte vara kvar på din ö för lokale maffiabossen kände att han ville inte ha konkurans med drogförsäljning.Osv. det skulle hon nog inte tycka vara så roligt. Men vi gjorde det ju baara för att vi bryr oss om henne eller hur? Nej nu bryr vi oss inte mer i den stollen. kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas det blir lugn & ro nu, så du kan njuta av våren som alldeles strax kommer till citronodlingen med små & stora underverk.

    Kram /M

    SvaraRadera
  4. du har nog rätt..Hon vill ha uppmärksamhet, är helt desperat efter det så hon tar hällre negativ uppmärksamhet än ingen alls. Vi tiger ihjäl henne. Jag har ignorerat hennes trevare inne på min blogg. Jag tar bort din kommentar så hon inte ens kan gissa sig till vad som händer..kram

    SvaraRadera
  5. Hmm.. Stå på dig. Vissa har tyvärr en tendens att vilja förstöra för andra...

    SvaraRadera
  6. Stå på dig!

    Detta är ingenting som du behöver nu.

    Skickar en kram och en önskan om att du får en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Bra skrivet! kan inte fatta varför en människa kan vräka ur sig så mycket otrevligt mot en annan person! och VARFÖR?? vad vill hon uppnå?

    stå på du Helena! tycker det är mycket tråkigt att du ska behöva genomgå det här!

    inga "vänner" gör så mot varandra! vänner tar hand om varandra, inte trakasserar dom!

    SvaraRadera
  8. Fortfarande?? :O Ignorera hennes kommentarer i fortsättningen, hon vill bara göra dig ledsen! Kram!

    SvaraRadera